Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη των μελών της Ν.Ε. Κέρκυρας του ΛΑ.Ο.Σ., με θέμα την προετοιμασία εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών. Η βασική μας θέση αναφορικά με το σχέδιο «Καλλικράτης» ήταν ότι θα έπρεπε να μετατεθεί η εφαρμογή του για μετά από 3,5 έτη λόγω της δημοσιονομικής κρίσης. Επί της ουσίας θεωρούμε, ότι η νέα διοικητική μεταρρύθμιση με σκοπό την αποκέντρωση εξουσιών όπως παρουσιάζεται διαθέτει αδυναμίες, ατέλειες και ασάφεια ως προς τους πόρους για τους νέους Δήμους, καθότι οι πόροι θα πρέπει να αποτελέσουν ποσοστό επί του ΑΕΠ. (Στην Γαλλία αποτελούν το 22% του ΑΕΠ).
Η «Τοπική Αυτοδιοίκηση» θα πρέπει να αποτελεί χώρο για βιώσιμη διαχείριση των τοπικών ζητημάτων και προνομιακό χώρο συμμετοχής των πολιτών και όχι απλή εκπροσώπηση τοπικών συμφερόντων απέναντι στο κράτος. Η τοπική, λοιπόν, κυβέρνηση πέραν της οργάνωσης των υπηρεσιών, που για τον ενιαίο Δήμο δεν είναι εύκολη υπόθεση, θα πρέπει να αναλάβει το σχεδιασμό της πολυσχιδούς ανάπτυξης σε όλο το νησί, που αφορά σε όλους τους παραγωγικούς τομείς της τοπικής οικονομίας.
Προτεραιότητες αποτελούν, μια νέα αναπτυξιακή στρατηγική για τον τουρισμό, μια πολυδιάστατη υπόθεση, η ανασυγκρότηση της παραγωγικής βάσης στον πρωτογενή τομέα, σε σχέση και με την πράσινη ανάπτυξη (ΑΠΕ) και την υλοποίηση του συσχετισμού «τουρισμός - πολιτισμός - πρωτογενής και μεταποιητικός τομέας, καθώς και η δημιουργία κέντρων εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
Με τον ενιαίο Δήμο είναι δυνατόν να δρομολογηθεί ο αναγκαίος για την ανάπτυξη χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός, με τον καθορισμό χρήσεων γης και ζωνών, ώστε να χωροθετηθούν οι οχλούσες χρήσεις, ΒΙΟΠΑ κ.ά. και να προστατευθεί θεσμικά η αγροτική γη... Άμεση προτεραιότητα αποτελεί η επίλυση του προβλήματος της διαχείρισης στερεών αποβλήτων με ανακύκλωση, η βελτίωση των λιμενικών υποδομών και η παρακαμπτήριος της πόλης ως καταλυτική λύση για το κυκλοφοριακό.
Η αναβάθμιση των κοινωνικών υποδομών υγείας, παιδείας, πρόνοιας, αθλητισμού, περιβάλλοντος αποτελεί μονόδρομο και είναι επιβεβλημένη η προστασία των περιοχών NATURA 2000 με θεσμοθέτηση φορέα διαχείρισης και ένταξής τους σε χρηματοδοτικά προγράμματα προστασίας.
Ανησυχία προκαλεί η αργοπορία στο θέμα της δρομολόγησης των φραγμάτων με χρηματοδότηση απ’ το ΕΣΠΑ.
Γεγονός αποτελεί η ναυτική βάση των Τούρκων στον Αυλώνα της Αλβανίας που είναι αλληλένδετη με την ακύρωση της συμφωνίας της γείτονος χώρας για την υφαλοκρηπίδα στα Διαπόντια νησιά.
Το σχέδιο «Καλλικράτης» έπρεπε να προνοεί ως προς τα Διαπόντια δύο κριτήρια· πρώτον είναι παραμεθόρια με ότι αυτό συνεπάγεται για την πατρίδα μας και οι εξελίξεις με εμπλεκόμενη την Τουρκία είναι δυσοίωνες και με δεδομένο τα πλούσια πετρελαϊκά κοιτάσματα στην θαλάσσια περιοχή.
Επίσης θα πρέπει να αντιμετωπιστούν το συντομότερο δυνατόν τα προβλήματα συγκοινωνίας των νησιών με την έδρα του ενιαίου Δήμου.
Η άγονη γραμμή Κέρκυρα - Ερείκουσα - Μαθράκι - Οθωνοί που εκτελείται 3 φορές την εβδομάδα, μια συνολική διαδρομή 52 μιλίων, που είναι μίλια οριογραμμής που επεκτείνουν τα σύνορα της χώρας μας, την υφαλοκρηπίδα και τη θαλάσσια ζώνη εκμετάλλευσης.
Πάγια θέση μας είναι η εφαρμογή της αρχής του «μεταφορικού ισοδυνάμου» καθώς και να ισχύσουν οι μειωμένοι συντελεστές του Φ.Π.Α. όπως ισχύει για τα νησιά του Αιγαίου.
Και ας μη ξεχνάμε και τις ανάγκες των Α.με.Α., με απαραίτητη την εκπόνηση ενός MASTER PLAN παρεμβάσεων σε όλο το νησί και κυρίως στις παράκτιες περιοχές, στην υπηρεσία και του τουρισμού...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου